نظرسنجی ایسپا رئیسی را پیشتاز انتخابات ایران نشان می‌دهد

ایسپا (مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران) بر اساس یک نظرسنجی، میزان آرای سید ابراهیم رئیسی در انتخابات پیش روی را 61.6 درصد پیش‌بینی کرده است.

این مرکز نظر سنجی یکی از مراکز مهم در زمینه‌ی نظرسنجی انتخابات است. بر اساس نظر سنجی این مرکز که در سایت رسمی آن منتشر شده است، میزان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران،  به گونه‌ي زیر پیش‌بینی شده؛

  61.6 درصد ابراهیم رئیسی، 7.8 درصد محسن رضایی، 3.6 درصد عبدالناصر همتی، 3.3 درصد سعید جلیلی، 2.6 درصد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، 2.1 درصد علیرضا زاکانی و 0.8 درصد محسن مهرعلیزاده.

انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری ایران فردا جمعه، ۲۸ جوزا برگزار می‌شود.

انتخابات ۱۴۰۰ ایران از چند ماه بدین سو باعث جنجال‌هایی در فضای سیاسی ایران شده است، چندی پیش فایزه هاشمی، سیاست‌مدار و عضو سابق مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده بود که در انتخابات پیش روی شرکت نمی‌کند. او دلیل حضور نیافتن در انتخابات را نوعی انتقاد از (بن بست در اصلاحات) دانست.

همینطور رد صلاحیت برخی از نامزدان ریاست جمهوری، باعث موجی از انتقادات از سوی اصلاح‌طلبان و کنش‌گران سیاسی در ایران شده است و بسیاری رد صلاحیت‌ نامزدان را روند برنامه‌ریزی شده برای مهندسی انتخابات دانسته‌اند.

قابل یادآوری است که ابراهیم رئیسی از افراد نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران بوده و در سال ۱۳۹۷ از سوی آقای خامنه‌ای به عنوان رئیس قوه‌ی قضائیه‌ی ایران منصوب شده بود.