کارمندان فیسبوک خواهان تغییر در پست‌های کاربران فلسطینی شدند

به نقل از خبرگزاری Financial Times، حدود 200 کارمند شبکۀ اجتماعی فیسبوک نامه‌ای را امضا کردند که در آن از رئیس این شبکه خواستند پست‌های حامیِ فلسطین را در شبکه‌های اجتماعی مشخص و آنها را توسط سیستم‌های به‌روزرسانی محتوا حذف کند.

در این نامه از مدیر فیسبوک خواسته شده است اقدامات جدیدی اتخاذ کند تا مطمئن شود پست‌های حمایت از فلسطین در فیسبوک بارگزاری نشده‌اند. پست‌هایی که به ادعای منقدان طی جنگ اسرائیل و غزه در ماه گذشته در فیسبوک دیده شده‌اند.

در بخشی از این نامه چنین آمده است: «باور داریم که فیسبوک می‌تواند و باید اقدامات بیشتری اتخاذ کند تا به نگرانی کاربران خود پی ببرد و مجدداً اعتماد آنها را کسب کند».

شبکۀ اجتماعی فیسبوک در جنگ ماه گذشتۀ غزه، واژگانی را برجسته کرد که کاربران فلسطینی به کار بردند؛ واژگانی مانند شهید و مقاومت که به گفتۀ این کاربران خشونت به بار می‌آورد. همچنین پس از اینکه برخی اشتباهاً مسجدالاقصی را به شبکه‌ای تروریستی ارتباط دادند، پست‌هایی دربارۀ این مکان مقدس در فیسبوک بارگزاری شد.

اما رئیس شبکۀ فیسبوک در مصاحبه‌ای گفت: «سیاست‌های خود را به گونه‌ای پیاده می‌کنیم که صدای همه شنیده شود، در نرم‌افزار ما امنیت داشته باشند و صرف نظر از اینکه چه کسی موضوعی را پست می‌کند و چه عقایدی دارد، به طور مساوی خواسته‌های تمام‌شان را برآورده کنیم».